Ammattitaitoista apua arkeen ja juhlaan
Avustajat ovat täsmällisiä. Oman alueeni yhteyshenkilöltä olen hyvin saanut apua ja kysymyksiin on aina vastattu."
Avustajavälityksen asiakas

Avustajavälityksessä meille on tärkeää, että löydämme tarpeisiisi mahdollisimman hyvin soveltuvan henkilökohtaisen avustajan. Koko asiakkuutesi ajan käytössäsi on oma yhteyshenkilö, joka huolehtii palvelulupauksen täyttymisestä palvelusopimuksen mukaisesti. Teemme asiakkuuden alkaessa kotikäynnin, jolloin kartoitetaan palveluntarve ja käydään läpi avustajaan liittyvät toiveet.
Haluamme tehdä henkilökohtaisen avun saamisesta sinulle mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. Asiakkaanamme päätät itse, milloin ja mihin apua tarvitset, me hoidamme kaikki työnantajavelvoitteet. Asiakaspalvelumme on aina valmiina auttamaan – päivystysaikana saat meihin yhteyden ilman jonotusta tai odottamista.
Mitä on henkilökohtainen apu?
Henkilökohtainen apu on palvelua, joka kohdistuu kotona ja kodin ulkopuolella tehtäviin asioihin, joita henkilö ei vamman tai sairauden vuoksi pysty itsenäisesti tekemään. Henkilökohtainen avustaja auttaa asiakasta toteuttamaan omia valintojaan ja mahdollistaa itsenäisen ja omannäköisen elämän toteutumisen. Apua käytetään yleensä:
Kodinhoito
Asiointiin
Harrastuksiin
Työhön tai
opiskeluun
Sosiaaliseen vuorovaikutukseen
Muuhun yhteiskunnalliseen osallistumiseen
Miten haen henkilökohtaista avustajaa?
Asiakkaaksi tullessasi tarvitset palvelusetelin, joka on rahanarvoinen maksusitoumus. Palvelusetelin avulla palvelumme on asiakkaalle ilmaista. Palveluseteliä haetaan oman hyvinvointialueen vammaispalveluista. Päätöksen palvelusetelin myöntämisestä tekee sosiaalityöntekijä, jonka jälkeen voit itse valita juuri sinulle sopivimman palveluntuottajan.
Me voimme aloittaa henkilökohtaisen avustamisen nopeallakin aikataululla. Kerromme mielellämme lisää asiakkaaksi hakeutumisesta ja voimme myös auttaa sinua löytämään oman alueesi vammaispalveluiden yhteyshenkilön.
